ارائه مشاوره های فردی
ارائه مشاوره های گروهی
ارائه مشاوره تلفنی
ارائه مشاوره های پیش از ازدواج
ارائه مشاوره در خوبگاهها
ارجاع به روانپزشک
برگزاری کارگاههای مهارت های زندگی
برگزاری کارگاه و سمینار آموزشی
امانت دادن کتاب
ارائه بروشور،ویژه نامه و نشریه
پایش سلامت روان دانشجویان
پیگیری وضعیت تحصیلی و افت تحصیلی دانشجویان
شناسایی دانشجویان دارای آسیب و در معرض خطر
ارائه خدمات مشاوره به دانشجویان آسیب پذیر تحصیلی و روانی
پیگیری خدمات روانشناختی انجام شده و انجام خدمات مددکاری
- 1403/04/10 - 07:59
- زمان مطالعه : 3 دقیقه
- /Z4X
دکتر سید ابراهیم موسوی فرد مدیر اداره تعالی فرهنگی
فرهنگ، اصلی ترین عنصر موثر بر دانشگاه در انتخابات حال و دولت آینده
فرهنگ به عنوان روح کالبد هر جامعه، برایند عادات و اعتقادات و تفکرات و آرمانهایی است که به آن جامعه اختصاص دارد. بی تردید بخشی از این عادات و اعتقادات جوششی است که از نسل گذشته به نسل حاضر رسیده و بخشی نیز ناشی از کوششی است که ثمره تلاش نسل حاضر است.
به نقل از مفدا_جهرم، در گفتگوی اختصاصی با دکتر سید ابراهیم موسوی فرد، مدیر اداره تعالی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جهرم عنوان شد: فرهنگ به عنوان روح کالبد هر جامعه، برایند عادات و اعتقادات و تفکرات و آرمانهایی است که به آن جامعه اختصاص دارد. بی تردید بخشی از این عادات و اعتقادات جوششی است که از نسل گذشته به نسل حاضر رسیده و بخشی نیز ناشی از کوششی است که ثمره تلاش نسل حاضر است. لذا فرهنگ گیاه خودرو نیست و همه آنچه به عنوان نشانهها و یا مظاهر فرهنگی هر ملتی شناخته میشود، بیتردید بذر آن توسط دستی افشانده شده است. دستی که گاه پیدا بوده و گاه ناپیدا؛ از درون خانه تا داخل کلاسهای مدرسه، تا فضای خیابان و تلویزیون و شبکهها و کانالهای ماهوارهای و اینترنتی، تا تبلیغات جهانی و صد البته تبلیغات و برنامههای انتخاباتی.
مدیر اداره تعالی فرهنگی دانشگاه، همچنین اظهار داشت: در آن روی داستان؛ فرهنگ و اقتصاد چنان تنیده در هم و تنگاتنگ هم در حرکتند که از یک طرف فقر دیوار به دیوار کفر است و از طرف دیگر قناعت ثروتی است بیپایان.! پس مهم است که کدام نگاه فرهنگی بر دستگاه اجرایی کشور حاکم شود و کدام نهال فرهنگی در سالهای آینده آبیاری گردد.
وی در ادامه افزود: این روزها تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری در رسانههای ارتباط جمعی و شبکههای اجتماعی در حال انجام است. بالطبع هنوز هیچ کاندیدی به قدرت نرسیده تا برنامههای اقتصادی وعده داده شده خود را کلنگ بزند، اما به واسطه رفتارها، وعدهها و مطالب مطرح شده در تبلیغات و مناظرات، بذر فرهنگ در دولت آینده در حال پاشیدن است. هر کاندید در حال پاشیدن بذری است تا در صورت جوانه زدن و انتخاب آن توسط مردم، نهال آن را در دولت خود آبیاری کند.
: بدیهی ست که فرق باشد در نتایج اقتصادی-اجتماعی بین بذر فرهنگ مصرف گرایی با بذر فرهنگ تولید، بین فرهنگ نگاه به داخل و فرهنگ نگاه به خارج، بین فرهنگ خودباوری و فرهنگ خودباختگی، بین فرهنگ راحت طلبی و فرهنگ کار، بین فرهنگ فسادستیزی و فرهنگ آقازاده پروری، بین فرهنگ مچگیری و فرهنگ خدمت، بین فرهنگ استدلال و فرهنگ استهزا، بین فرهنگ اتحاد و همدلی و فرهنگ جناح گرایی، بین فرهنگ دلالی و سوداگری و فرهنگ کارآفرینی، بین فرهنگ خام فروشی و فرهنگ بهرهوری، بین فرهنگ مسئولیت پذیری و فرهنگ مسئولیت گریزی.
: در کشور ما، دانشگاه به دلیل ماهیت فرهنگی - آموزشی خود به عنوان محل اصلی آموزش و پژوهش و کارآفرینی جوانان به شدت تحت تاثیر نگاه و رویکرد فرهنگی دولت هاست. نگاهی که میتواند مهاجرت نخبگان و جدیدا نیروی کار تحصیل کرده را سرعت بخشیده و یا معکوس کند، فضای دانشگاه ها را ببندد، رها کند و یا هوشمندانه کنترل نماید، پژوهش و فعالیتهای دانش بنیان و کارآفرینانه را اولویت دهد یا مسکوت گذارد، معلمی دانشگاه را شغل انبیاء و شغل انسان سازی بداند یا آنها را در پیچ و خم مشکلات مالی رها کند، دانشگاه را مبدا همه تحولات بداند یا علم و دانش و دانشگاه و دانشگاهیان را در اولویتهای آخر خود قرار دهد...
وی در پایان گفت: اکنون، مطالبه و انتخاب در دستان ماست. این مطالبه و انتخاب ماست که تقدیر حداقل ۴ سال آینده دانشگاهیان را رقم میزند.